mandag den 31. januar 2011

Maden jeg lavede til min svendeprøve

Rosastegt and med kartoffelmos med rygeost. Dertil sennepsvendte rosenkål, ovnbagte timian/balsamicovendte rødbeder, æblepuré med peberrod og gulerodschips. 



Kolde pandekager med citroncreme... Citrusconfit og en glaskaramel. Til eksamen anvendte jeg en hvid tallernen, brugte citronmelisse til at pynte med og så brugte jeg grape i citrusconfiten for at få den røde farve ind også. Desserten er ikke tung på nogen måde, det sørger citrusfrugterne for. Jeg anvendte husblas i cremen for at få den luftig men sammentidigt medgørlig.
Dette er de første forsøg i forberedelsen af min svendeprøve... Jeg har desværre ikke billeder fra maden jeg lavede til min svendeprøve - men jeg kan da afsløre at jeg fik 12 :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar