mandag den 31. januar 2011

Somalisk mad

På min sidste skoleperiode fik vi den opgave at vi skulle vælge et land og så lave mad som kom derfra. Jeg valgte Somalia sammen med et par andre fra min klasse. Her et par billeder fra dagen hvor vi skulle servere for sprogskolen i Silkeborg... Vi fik rigtig meget ros :)


 Sambusa med kylling og spinat
 Lammegryde og soor - soor er majsgrød.


 Somalisk the med nellike, peber, kardemomme og kanel. Tradionelle somaliske brød.


 Sambusa med figen, daddel og kokos
Hestebønnepuré og sareen - der er en form for fladbrød.


Beklager at der ikke ligger nogle opskrifter. Søg navnene på de forskellige ting på google og i skal finde.


2 kommentarer:

  1. Hejsa
    Du skriver godt nok, at man kan google opskrifterne, men jeg har desværre ikke haft heldet med mig. Jeg er interesseret i flere af opskrifterne, er det muligt du vil dele.? :)
    kia_hansen@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil gerne lægge opskrifterne ud i løbet af denne uge, dog er det længe siden at jeg har lavet dette indlæg, så kan ikke huske præcist hvor jeg har fundet opskrifterne... Mener det var en engelsk side jeg havde de fleste af opskrifterne fra, da de danske sider har meget begrænsede oplysninger om somalisk mad...

      Slet