lørdag den 23. juli 2011

Skinkestang




Denne opskrift lærte jeg på skolehjemmet, da jeg arbejde dér. Eleverne var vilde med den, og det er jeg også:) Superlet opskrift når man ikke lige har så meget tid til at lave aftensmad.

Opskrift:
En plade butterdej
1 pk flødeost
1 pk skinke i tern
150g champignon i skiver
et lille bundt purløg, skåret
1 stor spsk dijonsennep el. anden sennep

Metodik:
Tag butterdejen og rul den ud på en bageplade og lad den hvile 10 min. Imens tænder du for ovnen på 200 grader alm ovn.

De resterende ingredienserne blandes sammen og kommes oven på butterdejen som vist på billedet... Husk at smage til... Kom endelig ikke salt i, da skinketernene er rigeligt saltede... Herefter skal butterdejen foldes ind over... Hvis man gerne vil gøre det lidt pænt gør man som vist på billedet... Hvis ikke folder man bare de 2 store lapper ind over... Husk dog at lukke til i enderne først... Skinkestangen bages i ovnen til den er gylden ca 15-20 min...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar