lørdag den 16. juli 2011

Sora sushi - Silkeborgs bedste sushi!

Sora sushi er en forholdsvis ny restaurant i Silkeborg... Og serverer FRISK og NYLAVET sushi af gode ingredienser - de sparer ikke på fisken...! På billedet jeg tog, kan man se, hvor lækkert maden ser ud... Den er ikke mindst flot anrettet... Tjek sora sushi ud inde på facebook - der har de selv taget en masse flotte billeder...
Restauranten er nyistandsat med en flot stil og fine vægmalerier... Der er også en tavle med nyheder og specialiteter... Der er plads til ca 40 gæster i restauranten ad gangen - desuden serverer de også frisklavet take away.... Musikket på stedet er ungdommelig og trendy - dog måske en anelse for høj til min smag...
Menukortet er fint og overskueligt og med masser af muligheder... Vinkortet og deres drinkkort er også fint... De har mange eksotiske drinks som er rigtig flotte... Sora sushi gør virkelig noget ud af hvordan drinksene bliver serveret....
Maden som ses på tallerkenen ovenover er det mad min kæreste og jeg fik... Hun bestilte 6 futomaki med tun, mango, agurk og forårsløg (så vidt jeg husker) og 6 uramaki med laks, philadelphia, agurk og avocado... Jeg bestilte en M2 som indeholdt en nagiri med reje og en med laks, 3 uramaki med crabstick, 3 uramaki med tun, 3 hosomaki med agurk og 3 med artiskokcreme... Sidstnævnte var virkelig en positiv oplevelse... :) Maden smagte skønt, og der var ikke sparet på fisken... Til en anden gang vil jeg nok selv vælge de ruller jeg vil have frem for at vælge en ukendt menu... Grunden til jeg valgte menuen var for at prøve lidt forskellligt og for at se hvad de kunne tilbyde...
Jeg synes kokken hos sora sushi er sindsygt dygtig og ikke mindst kreativ - både i sine variationer at ruller, men også i anretning...
Prisen på sushi hos sora sushi er rimelig i forhold til kvaliteten - dog dyrere men også bedre end de andre steder i byen... At de er dyrere er forståeligt og i orden, da de jo har en restaurant man kan sidde og spise i - og det har de andre steder i byen ikke...
Vi oplevede ingen synderlig ventetid da vi allerede ankom kl. 17.15 - men kunne godt forestille mig at dette kunne forekomme hvis man kommer ved 7-tiden... alle borde var også bookede fra kl 18.30 - så jeg tror det går dem godt :) Det kan man også godt forstå...
Betjeningen er sød og venlig og virker oprigtig... Det er dejligt at føle at man er ønsket på restauranten og at de vil gøre alt for at yde en god service...

Alt i alt en super oplevelse! TAK!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar