tirsdag den 26. marts 2013

Danmarks bedste kringle - hilsen Søren Ryge og mig!


Jeg ejer ikke denne opskrift - kan findes på DR's hjemmeside.

Danmarks bedste kringle

Opskrift 4 stk:
2 dl lunkent vand
300 g margarine
1 pakke gær
3 spsk sukker
3 æg
Sættes til 'hævning' i 20 min.
450 g mel æltes i med hænderne (skal være meget blød)
Hævning igen i ½ time
Rulles ud og deles i 4 stænger (brug godt med mel)
Remonce af
225 g margarine
225 g sukker
Kardemomme eller kanel
Rosiner
Pensles med æg og drysses med sukker og nødder
Hæves i 15 min.
Bages i 14 min. ved 220 grader.


Jeg havde mine tvivl da jeg så opskriften - da den indeholder margarine - men nøj hvor blev det en god kringle? Mere er der vidst ikke at sige til det. Jeg anbefaler at lave alle 4 stænger, da de kan fryses med stor succes... Man kan evt. lave de 4 med forskelligt fyld - det gjorde jeg... En med sukker, en med sukker og rosiner, en med kanel og en med kanel og rosiner.

1 kommentar:

  1. Fremgangsmåden mangler her. Så vidt jeg ved skal det hele, bortset fra melet, blandes sammen og stå og hæve eller hvad man skal kalde det og senere skal meget tilsættes. Skulle have afgørende betydning for resultatet.

    SvarSlet