torsdag den 23. juni 2011

Bryllupskage - prøvekage...

Dette er så min prøvekage..


Alt gik som planlagt - næsten da... Jeg havde forudset at bærrene kunne begynde at løbe ned af marcipanen fordi nogle af dem var frosne - hvilket de også gjorde i stor stil... Dette tror jeg ikke bliver noget problem på dagen, da jeg udelukkende bruger friske bær og de kommer på kagen i sidste øjeblik og så laver jeg marcipankanten således at den går en halv cm op og udenom bærrene... Dette burde kunne afhjælpe problemet...

Kan lige fortælle lidt om hvad kagen består af:
2 stk vanillebunde
1 fragilitébund med hasselnødder
Jordbærmousse
chokolademousse
smørcreme som lim
Jordbær, hindbær og blåbær til toppen
marcipanbånd - lavet ved at blande glucose, flormelis og ren rå marcipan...
royal icing som pynt i bunden - hvilket skal være større end på billedet... kom til at lave den lidt for hård, så den var svær at sprøjte ud - så det begrænsede mig lidt...

Min plan er at jordbærmoussedelen skal være større en chokolademoussedelen, da kagen ellers nok bliver lidt vammel... Bryllupskage kan i det hele taget ikke undgås at blive lidt vammel... Det er jo det vi elsker!! :D Og tror ikke det bliver et problem når den bliver serveret efter kirke i stedet for kl 24...

Det bedste! Kagen kan fryses, hvilket gør at jeg kan lave den i god tid! I LOVE IT!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar