tirsdag den 7. juni 2011

Majsbrød med karmeliserede løg og cheddar



Dette er et lækkert madbrød som jeg fik inspiration til at lave i Jamie Olivers kogebog Amerika.. Jeg er ikke så meget for at følge brødopskriver præcist, da det som regel bliver noget møg men her er lidt om de ingredienser jeg brugte:
Groft majsmel
hvedemel
Æg
Salt
Olie
Vand
gær
Majskerner
Cheddarost, revet
Løg, karmeliseret på en pande
Chili, tørret og frisk

Alle ingredienserne skal blandes sammen... Nu har jeg ikke sat nogen mål på, men kik i min brød-basisopskrift... Der er der en forklaring på hvordan det perfekte brød opnås... Da jeg brugte meget majsmel i forhold til hvedemel, bliver brødet en anelse tungt, hvilket er meningen... Æggene og grøntsagerne i brødet gør at brødet kommer til at smage lidt hen ad tærte... Det er også grunden til at man ikke behøver spise noget til dette brød... Det fungerer fint for sig selv...
Brødet skal selvfølgelig hæve og efterhæve... Det er meget vigtigt at dejen er ret våd når man kommer den i formen.. Når brødet er næsten færdigt, drysses der lidt ekstra ost over brødet og bages færdigt, så det får et fint udseende.. et brød skal have en kernetemp. på mindst 90 grader, ellers kommer det til at smage klægt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar