onsdag den 8. maj 2013

Morgenmads"kager" med gryn, frø, kerner og tørret frugt

Bilder mig selv ind at det er mig som der har fundet på den her opskrift, men der er sikkert folk som har forsøgt sig med noget lignende :)

Opskrift:
1 banan - moset
1 spsk. rosiner (eller andre tørrede frugter)
1 spsk. solsikkekerner (eller andre kerner)
1 spsk. sesam (eller andre frø)
1 tsk. sesampasta
1 tsk. smør
1 tsk. honning
Havregryn - indtil dejen er fast uden at være alt for tør

Metode:
Bland det hele sammen grundigt. Havregrynene skal mases så massen bliver sammenhængene. Form små kager og bag dem i ovnen ved 160 grader i ca. 15 min. Hold øje. Kagerne skal være lysebrune og sprøde udenpå men stadig bløde indeni. Så er de bedst synes jeg.


Jeg spiser dem som morgenmad, men tror også de er gode til
eftermiddagssulten sammen med et glas kold mælk. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar