onsdag den 8. maj 2013

Sher ping - fyldte kinesiske pandekager


Sher ping (fyldte kinesiske pandekager - modificeret udgave af Jamie Olivers opskrift)

Dejen:

450g hvedemel
225ml vand
4 spsk. olie
lidt salt

Fyldet:
400g hakket svinekød
200g hvidkål, revet eller meget fintskåret
Frisk koriander, hakket
1 tommelfinger(størrelse) ingefær, revet
4 forårsløg, fintskåret
1 hvidløgsfed, revet
lidt salt
lidt szechuan peber eller frisk chili
5 dråber sesamolie (to taste)

Spises med:Sweet chilli sauce eller roostersauce
Soyasauce
Hoisinsauce
Limebåde

Metode:

Lav først "farsen" ved at røre alle ingredienserne sammen. Lad trække mens dejen laves.
Ælt herefter ingredienserne sammen til dejen. Dejen skal hverken være for hård eller for blød, så tilsæt mel lidt af gangen. Jeg lod ikke min dej hæve, som der stod i den oprindelige opskrift, da jeg vurderede at det alligevel ikke ville have en funktion, da der hverken er gær, bagepulver eller æg i opskriften... Man kan godt få en dej til at hæve uden hævemiddel, men det kræver ca. et døgns hævning. Desuden fungerer denne opskrift ganske udmærket uden. Når dejen er æltet glat deles den i 8 stk. De fyldte pandekager laves således:




Husk at lukke pandekagerne godt til og tryk dem forsigtigt flade så dejen ikke sprækker. de skal være 1-2 cm flade inden de steges. Denne proces var faktisk lettere end man skulle tro. Når pandekagerne er lavet steges de på panden ved lav varme, således fyldet bliver stegt uden at pandekagerne branker. Jeg vil tro at det var ca. 4-5 min på hver side jeg gav dem.



Spis dem rygende varme med forskellige slags saucer til, og brug resten i madpakken dagen efter :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar