søndag den 27. maj 2012

Når man kommer hjem til de gamle....

Står den altid på lækker mad! Skønt!



Menuen stod på en saftig rådyrryg, nye kartofler, bønner med bacon samt ovnbagte grøntsager, salat og den mest guddommelige sauce... Alt for meget tilbehør - but i like it!

Desserten stod jeg selv for at lave. Jeg piskede 2 bægre past. æggeblommer hvide med sukker og vanille og tilsatte mascapone (1 bøtte). Dette piskede jeg godt igennem til det var stift og cremet. Herefter tilsatte jeg stiftpiskede æggehvider (2 bægre) og lod cremen sætte sig på køl.
Min mor havde købt jordbær så jeg tog halvdelen (nippede og rengjorte) og blendede med lidt sukker og ca en dl grand manier samt en smule rabarberkompot som min mor havde på køl. Dette blev hældt over en pakke ladyfingers (italienske savoiardi) og herefter kom jeg skivede jordbær på samt mascaponecremen. Desserten blev sat på køl en 3 timers tid før den blev spist.. Denne proces er vigtig da cremen udvikler sin luftighed i denne fase og ladyfingrene bliver udblødet af de blendede jordbær.
Inden servering kom jeg lidt kakaopulver over kagen så den lignede en tiramisu - dette tror jeg dog ikke jeg vil gøre en anden gang... Synes ikke rigtigt det passede ind... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar