fredag den 11. maj 2012

Tangsalat (wakame) = afhængighed :)


Jeg er ofte på kings buffet i silkeborg - og der har de det skønneste tangsalat.. De får det fra metro eller inco i store poser (frost) som bare skal tøs op...

Tangsalat er en lækker lækker snack og så for man oven i købet en masse jod... Så er man fri for at spise alt den salt (selvom det smager godt!).

Jeg købte denne portion på frost i fakta (spotvare) til 18 kroner... Det kan måske godt se ud af lidt, men det er det ikke... Jeg kunne i hvert fald ikke spise det hele.. Man kan også få tangsalat hos fiskemanden og på forskellige sushibarer, men her er priserne virkelig hampre...

Man kan i yderste instans godt lave det selv, hvis man har en god asiatisk købmand som har forskellige slags tang, men sådan en er svær at komme i nærheden af når man bor inde i midtjylland! Man kan også selv tage til havet og få fat i forskelligt tang, men hér skal man have et vist kendskab og viden til de forskellige tang-arter, da jeg mener at ikke alle er spiselige (og smager lige godt).. Rent økonomisk kan det nok godt betale sig at lave det selv, da tangsalat er forholdsvis dyrt at købe færdiglavet, men jeg har en mistanke om at tang fra de danske have nok ikke smager helt som den tang der findes i den japanske tangsalat som man køber... men who knows really? jeg har jo ikke prøvet det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar