søndag den 20. november 2011

byggrød med honning og smørklat




Herhjemme spiser vi ofte grød - og det er jo en god ting da det mætter godt og er billigt.. Vi spiser dog mest havregrød, risengrød, øllebrød af mørkt rugbrød og byggrød. Jeg har desværre endnu ikke lært at holde af de der grove sunde grødtyper som fx musligrød og øllebrød lavet på groft kernerigt rugbrød... Jeg kan lide min grød simpel, cremet og lækker. Ikke alt det spacy hurlumlej som er på mode for tiden... Dog vil jeg sige at jeg en sjælden gang i mellem smider rosiner i grøden så jeg er fri for sukker, sirup eller honning..
Denne grød er lavet med halv mælk og halv vand.. Byggrynene har kogt mindst 40 min ved lav varme.. Til sidst er der tilsat en smule salt.. God til morgenmad...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar