fredag den 23. november 2012

Sticks af svinekød med teriyaki og ingefær.


Sticks af svinekød med teriyaki og ingefær:
Lav en basic frikadellefars - der findes mange opskrifter på nettet, så jeg vil ikke skrive en herinde. Dog vil jeg komme med et par tips: Jeg bruger altid halv mel og halv rasp - aldrig havregryn, da jeg synes det giver en forkert smag. Man kan dog gøre det, hvis man vil gøre kødet mere mættende - men ærlig talt synes jeg det gør frikadellerne tunge frem for lette og luftige og igen, smager bliver ikke som mors deller. :) Masser af friskkværnet peber og friske løg (revet eller hakket) er et must - og hold jer nu væk fra løgpulver! :P

Tag nu den helt almindelige frikadellefars og kom en spsk. frisk ingefær i. Lad farsen trække så den ikke er for våd, og kom herefter farsen på spyd som vist på billedet. Steg spyddene let på panden til de er brune. Kom spyddene over i et fad og pensl med teriyakisauce - varm dem i ovnen ved 180 grader indtil spyddene er brune, karamelliserede, lækre og klistrede.

Spises sammen med coleslaw og evt. brød eller ris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar