fredag den 23. november 2012

Hurtig morgengrød!

Havregrød med banan og honning.

 Havregrød med sukker, mandler og rosiner.
Kaffe er et must om morgenen, så derfor kom dette billede lige med ;P
 
Her er så et par eksempler på hvad min morgenmad kan bestå af... Jeg elsker morgengrød - havregrød, risengrød, byggrød, hirsegrød osv. Dog går min grænse ved de helt grove grødtyper som jeg synes er ret svære at få ned. Mange vælger grød fra om morgenen med den begrundelse at det tager for lang tid. Det er simpelthen noget pjat synes jeg. Det tager 5 min at lave havregrød, især hvis man anvender min metode.
 
Sæt havregrynene i blød i mælk/vand om aftenen - direkte i gryden og kom det i køleskabet med film over. Om morgen tager man den så blot ud og og varmer den op. Så snart den koger er den færdig :) Med denne metode får man en utrolig cremet grød på 0,5. Man kan også lave sin havregrød i mikroovnen, hvilket også er hurtigt, jeg synes bare ikke at resultatet bliver lige så smooth... Jeg er mest til en blød og glat grød hvilket også er grunden til at jeg ikke bryder mig om de helt grove grødtyper.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar