tirsdag den 5. april 2011

Tandori chicken med hjemmelavet kold kartoffelsalat

Kyllingen blev marineret i yoghurt, tandorikrydderi, spidskommen, peber og salt. Den blev stegt i ovnen ved 200 grader i ca. 20 min. 
Kartoffelsalaten er inspireret af min mors kartoffelsalat.. Den er lavet af 1/3 mayo og 2/3 creme fraiche 18%. Den er smagt til med eddike, sukker, salt og peber. Så er der selvfølgelig kogte  nye kartofler i sammen med fintsnittet forårsløg og purløg samt agurketern.  Skær eller klip nu endeligt purløg fint... Der er ikke noget værre end sådan nogle lange stykker grønt mellem bisserne...Jeg er også vild med kartoffelsalat baseret på enten karry eller sennep - men denne er og bliver farvoritten... Man kan erstatte forårsløg med rødløg i fine små tern.. Synes ikke man kan undlade løg, da dette giver en god skarp smag. Eddike og sukker er også essensielt, da det skaber balance.. Det er vigtigt at man krydrer godt med salt og peber da kartofler kræver dette... Man vælger selv hvor meget dressing man vil have i forhold til kartofler. Jeg er personligt ikke så vild med for meget dressing, da jeg synes at kartoflerne er hvor fokus skal ligges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar