søndag den 9. oktober 2011

Spaghetti putanesca



Luderens pasta, som denne ret også kaldes, kan laves på mange måder... Jeg putter ikke ansjoser i min version, da jeg ikke kan lide dem. Saucen kommer til at smage utroligt meget af kød, selvom den rent faktisk er vegetarisk. Det er vigtigt at hakke kapers og oliven helt fint - gerne i en minihakker - da saucen på den måde bliver mere ensartet. Jeg laver retten på denne måde:

Opskrift:
2 spsk finthakket kapers
200g sorte oliven
1 ds flåede hakkede tomater
1 spsk olivenolie
2 fed hvidløg
lidt salt
chili
lidt vand

Persille
parmasan
revet citronskal

Metodik:
Hvidløg, kapers, oliven og olie kommes på en pande og sauteres let. Herefter tilføjes de flåede tomater og lidt vand og saucen koger ca. 20-30 min og smages til med salt, peber og chili. Saucen serveres til pasta - gerne fusili og der drysses lidt friskrevet parmasan, hakket persille og revet citronskal over retten... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar