tirsdag den 10. januar 2012

Stir fry med oksekød, broccoli og løg af forskellig art


Dette er egentligt en snydeopskrift, men den smagte så godt, at jeg vil dele den med jer.
Jeg købte i netto en færdig stir fry sauce af mærket xing fu med østersauce og forårsløg... Til den nette sum af 6 kroner, tænkte jeg at det ikke kunne betale sig andet.. Den kan godt anbefales... For de østersforskrækkede: Saucen smager altså ikke af fisk - den har bare en krydrethed over sig, som ikke er til at bestemme hvad er....

Opskrift til 2 pers.:
300g mørt oksekød i strimler
½ broccoli, små buketter
1 løg, i tynde både
2 forårsløg, i store stykker
lidt hvedemel
1 pk xing fu stir fry sauce med østerssauce og forårsløg
Chilisauce efter smag
1 spsk olie
Lidt vand

Metodik:
Kødet pudres med melet og lynsteges i en rygende varm wok eller pande i noget olie.
Når kødet har fået stegeskorpe men mens det stadig er rødt indeni tages det af panden.
Tilsæt gerne lidt ekstra olie til wokken og kom grøntsagerne i. Disse lynsteges uden at tage farve og efter 1½ min kommes kødet tilbage i wokken sammen med stir fry saucen og en smule vand svarende til ca ½ dl. Det skal ikke i for at fortynde saucen som sådan, men det er mere for at sikre at saucen ikke brænder...  Når kødet er færdigstegt serveres retten med det samme. Dertil spises kogte ris og stærk chilisauce..

2 kommentarer:

  1. Hej med dig.
    Jeg har lige været en tur rundt på din blog... og nu bliver jeg simpelthen nød til at tilmelde mig dit websted :-)
    Du laver mad efter mit hoved.:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for komplimenten :) Dejligt at høre at der er nogen som følger med derude... Tjekkede også lige din blog ud.. Fandt da lige et par ting, jeg selv fik lyst til at prøve... :D

      Slet