mandag den 16. maj 2011

Sprød pizza med skinke, løg og friske champignon...



Hemmeligheden bag en sprød pizza er denne:
Køb en pizzabagesten..
Jeg har ikke én men jeg laver gode pizzaer alligevel...
Varm ovnen op på fuld drøn...
Lav pizzabunden tynd - det er langt mere delikat end deep-pan pizzaer, hvis du spørger mig...

Fyld:
Der findes udmærkede tomatsaucer i detailhandlen, men hold op hvor er det let at lave selv... Smid olivenolie, løg og hvidløg i en gyde, krydr med salt, peber og basilikum - evt. lidt sukker - DONE!
Brug revet mozzerella frem for pizzatopping... Pizzatopping er osterester - du ved altså ikke hvad du får... Revet mozzerella er et rent produkt dog tilsat kartoffelmel - der gør at strimlerne ikke klistrer sammen... Frisk mozzerella kan også bruges, men jeg synes det kommer bedre til sin ret i kold tilstand - jeg synes det er synd at komme på pizza...
Vælg få gode ting til din pizza frem for en masse halvt så gode ting...

1 kommentar:

  1. før jeg fik pizzaovnen kunne jeg faktisk også godt få super sprøde pizzaer i ovnen. Det krævede bare at ovnen blev varmet op på fuld knald at og at bagepladerne blev varmt op sammen med ovnen, så de var helt varme, når pizzaerne blev lagt på :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet