onsdag den 2. februar 2011

Lemon meringue muffins

Har lige skiftet farve, da der er kommet flere kommentarer til farven på skriften... Det er nok bare mig som har gode øjne... For der er en del der ikke kan se hvad der står ;)
Var lige oppe på mit tidligere arbejde i dag og få frokost, og der fik jeg en del af min afskedsgave Ben & Jerry's homemade ice cream & dessert book. KORT OG FYNDIGT! :D
Den glæder jeg mig til at komme i gang med at bruge da jeg ELSKER Ben & Jerry's is.



Dagens projekt var lemon meringue muffins, og de blev bare mums... Jeg skulle jo prøve min nye brænder, og fik da tingen til at fungere...  Det var lidt svært at lave det flot, men er selv ret tilfreds med resultatet... Inde i kagene er der lemon curd - hjemmelavet selvfølgelig... Det smager godt - noget bedre end det man køber... Men købt lemon curd kan altså sagtens bruges, hvis ikke man gider til at bøvle med æg, som kan risikere at skille ved opvarmningen...



 Her er jeg ved at blande citronsmøret med de piskede æg. Blandingen skal herefter opvarmes til den tykner.
 Her er den færdige lemon curd. Den er endnu ikke blevet gennemsigtig på billedet, men det bliver den når den er kølet af.
 Her er vanillemuffinsdejen.
 Hævningen begynder.
Her er så de færdige muffins med italiens marengs ovenpå, flamberet med min forholdsvis nye brænder, som jeg har fået i svendegave... :) De ligner næsten billedet - så det må vidst være en succes.

2 kommentarer:

  1. Det er næsten det farligste indlæg, jeg kan falde over - for det første ELSKER jeg citron og i særdeleshed lemon meringue kage, og for det andet er den bog vældig fristende, men jeg tør simpelthen ikke købe den, for jeg er bange for, at jeg ville gå helt i koma af lykke, når jeg bladrede i den :-D

    SvarSlet