tirsdag den 15. februar 2011

Spaghetti med italienske kødboller

Dette er en af mine all time favorites.... :) Jeg kan godt lide små kødboller, og dem skal man altså lave selv... så kan man nemlig tilføje hvidløg og krydderier til farsen... Vil ikke lægge opskriften ud, da der findes 1000 opskrifter på nettet, men kan lige hurtigt fortælle hvad der får min tomatsauce til at blive god... Svaret er: Lad tomatsaucen koge ind så syrligheden i tomaterne forsvinder - dette må gerne tage noget tid, da man på den måde også får de tørrede krydderier til at afgive deres smag... Masser af løg og hvidløg er også essensielt :) Jeg afrunden min tomatsauce med lidt sukker  og lidt balsamicoedikke - dette bliver den klart bedre af og så brug for guds skyld en god olivenolie... Jeg blender sjældent min tomatsauce herhjemme, da jeg godt kan lide at saucen har lidt struktur og at der er lidt at tygge i... Men det bestemmer man jo selv... Normalt kommer jeg også en anelse fløde i sauce, men det havde jeg ikke lige da jeg lavede denne portion... Afslut retten med masser af friskrevet parmasanost... :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar