søndag den 6. februar 2011

Mazariner med fersken...

Ryddede lige op i mit køleskab og fandt en kæmpe marcipangris på 500 gram, som jeg har fået af Monicas brors kæreste før jul... Tænkte at jeg nok måtte se at få den brugt, så jeg lavede mig lige nogle mazariner med fersken... Mazarindejen består af 150 g marcipan, 150g rørsukker, 100g smør, 2 æg og 50 g mel... marcipan og sukker æltes sammen og smøren æltes derefter i. Derefter kommes et æg i af gangen og til sidst melet... Man kan komme det frugt i man vil.. Gav dem 20 min ved 200 grader... Kan forestille mig at de små dessertkager vil passe fortrinligt sammen med noget vanilleis og lidt hindbærcouli, men jeg havde noget hjemmelavet ferskensorbet i fryseren som jeg spiste til... Det smagte også rigtig godt... Har gemt resten i fryseren... De er gode at have liggende til når der kommer uventede gæster...:)


Farven på ferskensorbeten kommer ikke helt til sin ret på billedet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar