søndag den 20. februar 2011

Syltet ingefær

I min frustration over dyre sushiprodukter fra supermarkedet blev jeg enig med mig selv om at prøve at sylte ingefær selv... Resultatet blev tilfredsstillende - det smager suverænt af mere end det man køber... Også langt mindre bittert!? Aner ikke hvordan producenterne kan få ingefær til at smage bittert!? Det man laver selv bliver også stærkere end det man køber - og det synes jeg personligt er positivt... Og så bliver det jo heller ikke dårligere af at man kan lave det til halv pris af, hvad man kan købe det færdiglavede for i butikkerne...

Ingredienser:
1 dl lager- eller riseddike
1 dl sukker
1 ingefærrod - rengjort og skrællet

Metodik:
Sukker og eddike koges op...
Imens skrælles ingefærroden i tynde strimler med en tyndskræller....
Når sukkeret er opløst tilføjes i tynde strimler ingefær og væsken koger 1 min ca...
Det hele hældes på rene skoldede glas og der lukkes tæt til...
Jeg vurderer at den syltede ingefær kan holde sig MINDST en måned i køleskabet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar