lørdag den 18. januar 2014

Noget om youtube-kanaler og en forsøg: Red bean jelly - en koreansk dessert!

Jeg følger fast ca. 10 forskellige abonnementer på youtube - alle omhandlende mad, men fra en masse forskellige lande. Her er en liste:

Emmymadeinjapan (smager på slik fra hele verden)
Runnyrunny999 (laver mad - hovedsageligt japansk)
Maangchi (koreansk)
Helen's recipies (vietnamesisk)
Nicko's Kitchen (australsk)
Howtocookmexican food (mexicansk)
Manjula's Kitchen (Indisk)
Todd's Kitchen (Amerikansk)
FoodTravelTVEnglish (thai, men også andet asiatisk)
Cooking with Dog (japansk)

Jeg laver faktisk ofte den mad, som jeg ser på kanalerne, og mit seneste forsøg blev disse koreanske dessertkager lavet af røde azukibønner. Desserten er meget sød, og den har en lidt speciel konsistens, da den både er cremet, en smule grynet og geléagtig. Opskriften kan hentes her: http://www.maangchi.com/recipe/yanggaeng

Der er ingen tvivl om at Maangchi's red bean jelly er noget smukkere end min, vil dog til mit forsvar sige, at jeg hverken havde den pynt jeg skulle bruge, og så valgte jeg at rode rundt i overfladen på geleen mens den stivnede, hvilket resulterede i et noget rustikt udseende. Meningen er at overfladen skal være helt blank og glat.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar